מכניקת משחק – תמריצים מתוזמנים (Reward Schedules)

13 לספט', 2011 נכתב ע"י     אין תגובות    מתוך קטגוריה: מכניקת משחק

מכניקת משחק – תמריצים מתוזמנים  (Reward Schedules)  

מסגרת זמן וצורת תגמול במסגרתה תמריצים חיוביים (נקודות, פרסים, בונוסים) מוענקים כחלק משלושה תרחישי אב: מקריות (contingency), תגובה (response) או חיזוק (reinforcer). ישנם תמריצים קבועים מראש (Fixed) המעניקים תמריץ על בילוי מסגרת זמן מוגדרת ורצופה כגון 30 דקות משחק רצוף או חזרה למשחק יום אחרי יום. תמריץ זה יוצר הנעה נמוכה יחסית לפעולה (Engagement) אל מול תמריצים אחרים, אך גרף ההנעה הינו קעור וככל שזמן התגמול מתקרב, כך השחקן מתמלא במוטיבציה.


תמריצים במסגרת זמן משתנה (Variable Interval) מספקים תגמול לאחר משך זמן כללי, ולא מדויק.  שימוש בתמריץ מסוג זה יוצר פעילות גבוהה יותר לאורך זמן, מאחר שלשחקן יש פוטנציאל לזכות בפרס בכל רגע נתון. הוא חסר את פרץ המוטיבציה שהשחקן חווה תחת תמריץ קבוע מראש, אך גם נהנה מכך שרמת הפעילות של השחקן נשמרת יחסית יציבה ואינה יורדת ברגעי שפל הפעילות מיד לאחר קבלת הפרס.


תמריצים עבור יחס פעולות (Ratio Reward Schedule) מספקים תגמול בשני מסגרות אף הם, משתנה וקבועה. במסגרת הקבועה, משתמש יתוגמל בעבור ביצוע מספר קבוע מראש של משימות. רמת המוטיבציה עולה ככל שהמשתמש מתקדם בביצוע המשימות. המסגרת המשתנה מתגמלת את המשתמש לאחר ביצוע עקבי של מספר פעולות לא מוגדר מראש. בכך נוצרת אצל המשתמש שאיפה תמידית לביצוע המשימות בתקווה לקבל את התגמול המיוחל.

יש לך משהו להגיד? קדימה, להשאיר תגובה!

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>