סטטיסטיקות


אלמנט משמעותי במשחקיות הוא סטטיסטיקות. למשל, אם שני אנשים משחקים מונופול מדי יום במשך שבוע, כנראה שהם ישתעממו מהר מאוד. אבל אם הם שומרים את הסטטיסטיקות של המשחק ועוסקים בהם – כמה פעמים מישהו ניצח? כמה כסף כל אחד הרוויח? מי מהשחקנים היה הכי רווחי וכו'  החוויה נהיית הרבה יותר מעניינת. הסטטיסטיקות יוצרות נדבך נוסף למשחק ומניעות אנשים לשחק יותר. לעתים הסטטיסטיקה נהיית המשחק עצמו. האם אתה יכול להפוך לשחקן המדורג ראשון במונופול בקבוצת החברים שלך? בעיר? בארץ ? האם אתה יכול לשלוט בעיר שלמה ולזכות בפרס מיוחד? האם אתה יכול להמיר את הכסף שזכית בו במשחק בכסף וירטואלי אחר ולצבור אותו לקראת מטרה גדולה אחרת בעתיד? הפרס האולטימטיבי?


באמצעות שמירת הסטטיסטיקות , הדגשת המעמד במשחק ותגמול על הישגים – ניתן ליצור דרך חדשה להנעת השתתפות. כל חלק במשחק ואפילו המשחק עצמו, הוא חלק ממשחק יותר גדול, כזה שגורם לשחקן לרצות לשוב אליו שוב ושוב כדי להשיג מטרות חדשות.